Η Σύνδεση Μεταξύ Βιντεοπαιχνιδιών και Γνωστικών Δεξιοτήτων Σύμφωνα με Ερευνες

Η Σύνδεση Μεταξύ Βιντεοπαιχνιδιών και Γνωστικών Δεξιοτήτων Σύμφωνα με Ερευνες

Ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι παίκτες βιντεοπαιχνιδιών επιδεικνύουν ανώτερες δεξιότητες μνήμης, προσοχής και σκέψης σε σύγκριση με εκείνους που δεν συμμετέχουν σε αυτή τη δραστηριότητα. Στη μελέτη, που διεξήχθη με τη συμμετοχή 1.000 ενηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο, ηλικίας 18 έως 87 ετών, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούσαν την υγεία και τον τρόπο ζωής τους, να αναφέρουν τις ιατρικές τους παθήσεις, το επίπεδο εκπαίδευσης και την κατάσταση εργασίας τους. Οι συμμετοχές περιλάμβαναν επίσης τεστ που μέτρησαν διάφορες πτυχές της νόησης.

Η μελέτη ανέφερε ότι όσοι αφιέρωναν πέντε ή περισσότερες ώρες την εβδομάδα σε βιντεοπαιχνίδια είχαν γνωστικές επιδόσεις ισοδύναμες με άτομα 13,7 χρόνια νεότερα από αυτούς που δεν έπαιζαν. Επιπλέον, όσοι έπαιζαν λιγότερο από πέντε ώρες σε όλα τα είδη παιχνιδιών παρουσίασαν επιδόσεις όπως αυτές ατόμων 5,2 χρόνια νεότερων.

Ο καθηγητής Adrian Owen, νευροεπιστήμονας από το Πανεπιστήμιο Western του Καναδά, εξέφρασε την έκπληξή του για τα αποτελέσματα της μελέτης, τα οποία έρχονται σε αντίθεση με την κοινώς αποδεκτή πεποίθηση ότι η άσκηση μπορεί να βελτιώνει τις γνωστικές ικανότητες. Τα ευρήματα της έρευνας, που δημοσιεύθηκαν στη διαδικτυακή πύλη PsyArXiv, υποδεικνύουν ότι η μέτρια άσκηση περίπου 150 λεπτών την εβδομάδα, όπως προτείνει το NHS, δεν φαίνεται να έχει άμεση επίδραση στη μνήμη και τις γνωστικές δεξιότητες.

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν επίσης να εκτιμήσουν τις ώρες ενασχόλησης τους με διάφορα είδη βιντεοπαιχνιδιών, όπως γρίφους, παιχνίδια ρόλων και αθλητικά. Ο καθηγητής σημείωσε ότι οι τύποι παιχνιδιών που προτιμούν οι τακτικοί gamers είναι συνήθως στρατηγικοί και ελκυστικοί, γεγονός που μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση της οπτικής προσοχής και της ταχύτητας επεξεργασίας των δεδομένων.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, παρά το γεγονός πως η άσκηση δεν φάνηκε να βελτιώνει τη γνωσιακή λειτουργία, η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας σχετίστηκε με υψηλότερα ποσοστά κατάθλιψης και αγχώδους διαταραχής. Ο professor Owen σχολίασε τα ευρήματα της μελέτης, λέγοντας ότι αυτά θα μπορούσαν στο μέλλον να βοηθήσουν στην επιλογή δραστηριοτήτων που ενισχύουν μια υγιή γνωστική γήρανση.

Πηγή: tanea.gr