Στο Κέντρο Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης (ΚΕΦΟΔΕ), οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φορολογούμενοι είναι καθημερινές. Περίπου 85.000 αιτήματα παραμένουν αναπάντητα, με αποτέλεσμα πολλές φορολογικές υποθέσεις να εκκρεμούν για εβδομάδες ή και μήνες. Ο Βαγγέλης Δ. περίμενε 10 ημέρες για να εγκριθεί ένα ηλεκτρονικό αίτημα για την πληρωμή ενός τέλους χαρτοσήμου 43 ευρώ, ενώ η Σοφία Β. υπέβαλε αίτημα αλλαγής έδρας πριν από 15 ημέρες, που έως σήμερα δεν έχει προχωρήσει.
Το ΚΕΦΟΔΕ, που άρχισε τη λειτουργία του τον Ιούλιο, έχει συγκεντρώσει πολλά παράπονα από φορολογούμενους και λογιστές. Καθημερινά, περίπου 2.000 αιτήματα υποβάλλονται, αλλά η εξυπηρέτηση είναι αργή, γεγονός που είχε ως συνέπεια να χάνουν προθεσμίες σε διαγωνισμούς και να καθυστερούν πληρωμές για επιδόματα και δικαστήρια.
Η εμπειρία του Λεωνίδα Κ. είναι ενδεικτική: “Τον Απρίλιο του 2024 υπέβαλα αίτημα για διακοπή εργασιών. Αφού απέστειλα όλα τα έγγραφα, η διαδικασία καθυστερούσε επανειλημμένα και δεν υπήρχε ενημέρωση.” Αρχικά του ζητήθηκε να κλείσει ραντεβού, μόνο για να διαπιστώσει ότι το αίτημά του δεν είχε ανατεθεί σε συγκεκριμένο υπάλληλο, με αποτέλεσμα να χρειαστεί να επισκεφτεί επανειλημμένα την υπηρεσία.
Λόγω του υψηλού φόρτου εργασίας και των ελλείψεων προσωπικού, οι πολίτες βρίσκονται σε αναμονή μήνες για την επίλυση των υποθέσεών τους. Οι λογιστές δηλώνουν ότι, ενώ γνωρίζουν ότι θα χάσουν χρόνο στην Εφορία, η κατάσταση έχει γίνει τεταμένη και αναποτελεσματική. Όπως επεσήμανε ο λογιστής Κώστας Κ., “Αν ένα αίτημα είναι απλό, επιλύεται άμεσα. Αν είναι πιο περίπλοκο, η αναμονή είναι αβέβαιη.”
Στην είσοδο του ΚΕΦΟΔΕ, οι πολίτες λαμβάνουν ηλεκτρονικά χαρτάκια προτεραιότητας και πηγαίνουν σε αίθουσα αναμονής, ωστόσο οι καθυστερήσεις παραμένουν συχνές και οι φόβοι τους για διαχείριση υποθέσεων που φέρνουν σημαντικούς οικονομικούς κινδύνους είναι εύλογοι. Η κατάσταση συνεχίζει να προκαλεί αγωνία για όλους τους εμπλεκομένους.
Πηγή: tanea.gr