Φέτος εν μέσω κορωνοϊού, αλλαγές αναμένονται στα τέλη κυκλοφορίας 2021 και συγκεκριμένα, το οικονομικό επιτελείο μελετά από καιρό, την παράταση στην πληρωμή των τελών.

Συνεπώς προς το τέλος του Δεκεμβρίου θα αποφασιστεί η παράταση της προθεσμίας πληρωμής, πιθανότατα μέχρι τέλος Ιανουαρίου.

Όπως είχε δηλώσει πριν καιρό ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο ΘΕΜΑ 104,6 ενδεχομένως να δοθεί μεγαλύτερη προθεσμία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης που έχει δημιουργήσει η πανδημία του κορωνοϊού.

Ήδη, η ειδική πλατφόρμα στην οποία θα υποβάλλονται ηλεκτρονικές αιτήσεις ακινησίας έχει ανοίξει από τα τέλη Νοεμβρίου.

Οι κάτοχοι των ΙΧ πρέπει να δηλώσουν συγκεκριμένο σημείο ακινητοποίησης του οχήματος και στη συνέχεια να αφαιρέσουν και να φυλάξουν τις πινακίδες.

Το ύψος των τελών κυκλοφορίας θα είναι το ίδιο με αυτό των τελών του 2020
Τα ποσά δεν θα μεταβληθούν σε σχέση με τα αντίστοιχα περυσινά ενώ οι οδηγοί θα μπορούν να τα εκτυπώσουν είτε κάνοντας χρήση των κωδικών πρόσβασης στο σύστημα Τaxisnet είτε με τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.

Τι αλλάζει από τον Ιανουάριο
Αλλαγές προμηνύει το νέο έτος, καθώς τον Ιανουάριο αλλάζουν τα… πάντα στα τέλη ταξινόμησης αλλά και για τα τέλη κυκλοφορίας.

Συγκεκριμένα, για όσα οχήματα ταξινομηθούν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου στη χώρα μας ή και ευρύτερα σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, όπως είχε αναφέρει το ΝΜ

Με νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών συμμορφώνεται και η χώρα μας στο νέο και πιο αυστηρό ευρωπαϊκό πρότυπο μέτρησης των ρύπων (WLTP) και ανατρέπεται όλος ο παλαιός τρόπος υπολογισμού των τελών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από όλες τις αλλαγές στα τέλη των νέων αυτοκινήτων που θα κυκλοφορήσουν από 1.1.2021 η Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν προϋπολογίζει καμία αύξηση ή μείωση κρατικών εσόδων.

Ξεχωριστά ο κάθε ιδιοκτήτης και για κάθε όχημα θα βλέπει κάποιες διαφορές, ανάλογα αν το αγόρασε καινούργιο έως 30 Δεκεμβρίου 2020 ή από 1 Ιανουαρίου 2021.

Για την αποτροπή των αυξήσεων που κανονικά θα έρχονταν, διευρύνονται τα κλιμάκια ή μειώνονται οι χρεώσεις ανά γραμμάριο διοξειδίου άνθρακα που εκπέμπει το αυτοκίνητο ανά χιλιόμετρο. (gr CO2/km).

Η αλλαγή αφορά στα νέα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν και η σύγκριση σε κάθε όχημα θα πρέπει να γίνεται με τα ποσοστά CO2 που έδειχνε η προηγούμενη μέτρηση, που είναι όμως ξεχωριστή για κάθε μοντέλο και για κάθε κινητήρα.

Με βάση το άρθρο 38 του νομοσχεδίου, για τα οχήματα που κυκλοφορούσαν ή θα κυκλοφορήσουν έως 31 Δεκεμβρίου 2020 δεν αλλάζει κάτι και αν υπολογίζονταν με τους ρύπους, ισχύει η κλίμακα με τις υφιστάμενες χρεώσεις.

Πηγή: politisonline.com