Κείμενο: Πωλίνα Παρασκευοπούλου
Φωτογραφίες: Μαρία Ξανθοπούλου

Είναι μάλλον απίθανο, μπαίνοντας στο εμπορικό κέντρο Premiera σε κάποια βόλτα για ψώνια στη Γλυφάδα, να μην πέσει το μάτι σου στη βιτρίνα του καταστήματος Matis. Και αυτό αποτελεί ένα από τα πολλά καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο μιας εταιρείας που αποτελεί ορόσημο για την ελληνική αγορά ένδυσης, µε πορεία μεγαλύτερη των 45 ετών. Συναντήσαμε τον εμπνευστή της Γεώργιο Σταμάτη (η κατάληξη του ονόματος του οποίου βάφτισε την Matis) για να μοιραστεί μαζί μας την πορεία της εταιρείας που «επιμένει ελληνικά» σε όλα τα στάδια της δημιουργίας.

Η αρχή για την Matis έγινε σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στο Νέο Φάληρο, με την κατασκευή αποκλειστικά επάνω ένδυσης, αλλά γρήγορα εξελίχθηκε σε πλήρη συλλογή που περιλαμβάνει όλο το φάσμα της γυναικείας ένδυσης. Μία εξέλιξη που απαίτησε και την μετεγκατάστασή της εταιρείας σε δύο υπερσύγχρονα ιδιόκτητα κτήρια στην περιοχή της Καλλιθέας. Το κατάστημα στην Γλυφάδα, το οποίο και επισκεφθήκαμε για να δούμε από κοντά την νέα κολεξιόν, άνοιξε τις πόρτες του το 2013 στο πιο κεντρικό σημείο της περιοχής, επί της Αγγέλου Μεταξά. Ένας δρόμος που έχει γίνει η Μέκκα της μόδας. Η γυναίκα των νοτίων προαστίων είναι η πλέον καλοντυμένη και ενημερωμένη γύρω από τα σύγχρονα trends.

«Θα λέγαμε πως είναι το πιο απαιτητικό κοινό, γιατί πολύ απλά μπορεί και ξέρει να λάμπει! Η ανταπόκριση που λάβαμε από αυτήν; Απλά καθηλωτική! Αγκάλιασε αμέσως το κατάστημα μας και τα προϊόντα μας, δίνοντας μας την ώθηση να εξελιχθούμε και να βελτιωθούμε περαιτέρω. Μάθαμε και μαθαίνουμε συνέχεια από εκείνη. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Η Γλυφάδα αποτελεί και ένα hot τουριστικό σημείο, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Βρήκαμε έτσι την ευκαιρία να προσεγγίσουμε και το τουριστικό κοινό. Γνωρίζουμε κάθε χρόνο διαφορετικό κόσμο και μας γνωρίζει και εκείνο. Βλέποντας και εκεί την ανταπόκριση των ρούχων μας, τολμούμε βήματα προς το εξωτερικό που θα ήταν σίγουρα πιο δύσκολα αν δεν είχαμε αυτήν την γνώση. Για εμάς το κατάστημα της Γλυφάδας είναι ένα από τα σημαντικότερα σημεία ανάπτυξης του δικτύου μας. Αγαπάμε την Γλυφάδα και σίγουρα λατρεύουμε το κοινό της», σημειώνει ο κ. Σταμάτης.

Η γυναίκα Matis

Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό να ρωτήσω τον κ. Σταμάτη είναι για τη γυναίκα Matis. Ποια είναι, τι της αρέσει; «Με λίγα λόγια, σύγχρονη, καλοντυμένη. Μία γυναίκα που αγαπά τη μόδα, γνωρίζει τις τάσεις αλλά ταυτόχρονα ξέρει τι θέλει και τι έχει ανάγκη για να αναδείξει τα προτερήματά της», εξηγεί. Μια ματιά σε κάποιο κατάστημα ή online και το αντιλαμβάνεσαι αμέσως. Οι σχεδιαστές της Matis επικεντρώνονται στη δημιουργία ρούχων για κάθε περίσταση και στιγμή της ημέρας, τα οποία συνδυάζονται εύκολα και απευθύνονται στη δραστήρια γυναίκα που αναζητά την κομψότητα σε όλες τις πτυχές της ζωής της.

Νέες τάσεις της μόδας, διαχρονική κοµψότητα και σύγχρονος σχεδιασµός συνδυάζονται αρµονικά σε σύνολα που διακρίνονται για την ποιότητα υλικών και ραφής.

«Ένα ρούχο ξεκινά αρχικά με πολύ αγάπη για δημιουργία και καινοτομία. Γνώμονας είναι πάντα τα χρώματα αλλά και οι τάσεις της μόδας. Οι υφές, τα υφάσματα, ακόμα και τα prints, επηρεάζουν αλλά και καθοδηγούν τις τελικές μας αποφάσεις. Τα σχέδια δημιουργούνται με πρωταρχικό μέλημα το συνδυασμό μεταξύ τους σε ένα πλήρες σύνολο που θα αναδείξει την γυναίκα που θα τα φορέσει».

Μόδα Made in Greece

Με συνέπεια στη διαχρονική ποιότητα του προϊόντος, στο µοντέρνο σχεδιασµό και στις ανάγκες της σύγχρονης γυναίκας, η Matis εξακολουθεί να καινοτομεί στο ελληνικό ένδυµα. Τόσο ο σχεδιασµός όσο και η παραγωγή των ρούχων Matis είναι αµιγώς ελληνική υπόθεση. Από το αρχικό σχέδιο µέχρι την τελευταία βελονιά, τα ενδύµατα Matis φέρουν τη σφραγίδα «Made in Greece». Πολλές φορές έχω αναρωτηθεί πόσο εύκολη είναι σήμερα η παραγωγή ενδυμάτων στην Ελλάδα.

«Δεν θα ξεκινήσω με το γνωστό μότο ότι σε ένα περιβάλλον παγκοσμιοποίησης, η παραγωγή στην Ελλάδα είναι υπερβολικά δύσκολη… αλλά με το θετικό πρόσημο, πως παρόλες αυτές τις αντίξοες συνθήκες η χώρα μας έχει καταφέρει να αναδείξει το ελληνικό γυναικείο ένδυμα τόσο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και σε παγκόσμιο. Το ελληνικό ένδυμα είναι πλέον αναγνωρίσιμο, πολύ ποιοτικό και ταυτόχρονα ασκεί τις δικές του επιρροές στις σύγχρονές τάσεις της μόδας.

»Στον αντίποδα, τα εμπόδια που καλείται να υπερπηδήσει κάθε Ελληνική εταιρία παραγωγής είναι πολλά και κοινά θα έλεγα σε διαφόρους επιχειρηματικούς τομείς. Από το υψηλό κόστος εργατικού δυναμικού, στη δυσκολία εύρεσης σωστά καταρτισμένου προσωπικού, μέχρι την έλλειψη ελληνικών πρώτων υλών και το υπερβολικά ακριβό κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων μας, είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα που καθημερινά πρέπει να λύσουμε στην παραγωγική μας αλυσίδα. Παρόλα αυτά, μία εταιρεία παραγωγής είναι πάντα η ραχοκοκαλιά μίας χώρας, που μπορεί να παρέχει θέσεις εργασίας που τόσο χρειάζονται, ιδιαίτερα σε μία χώρα τόσο μικρή όσο η Ελλάδα. Αυτό μαζί με την ικανοποίηση που νιώθει ο τελικός πελάτης με την παραλαβή ενός προϊόντος μας, μας δίνει δύναμη να συνεχίζουμε και να προσπαθούμε περισσότερο να υπερνικήσουμε οποιαδήποτε εμπόδια παρουσιάζονται μπροστά μας».

Ένα brand με παγκόσμιο κοινό

Πρωταρχικός παράγοντας για να αποκτήσει ένα brand παγκόσμιο κοινό είναι η ποιότητα ενός προϊόντος αλλά και η πρωτοτυπία του. Στο τομέα της μόδας αυτό μεταφράζεται, σε άριστη ποιότητα υφασμάτων και ποικιλία πατρόν και σχεδίων. Κάτι για το οποίο είναι πασίγνωστη η Matis σε ολόκληρη την Ελλάδα.

«Τι χρειάζεται λοιπόν για να γίνει η φίρμα μας παγκόσμια; Μα φυσικά η αναγνωρισιμότητα του brand. Για αυτόν τον λόγο και η εταιρεία μας ανοίγει καταστήματα σε τουριστικές περιοχές, όπως η Γλυφάδα ή αναζητεί συνεργάτες σε αναγνωρισμένα εμπορικά κέντρα και πόλεις. Επίσης είμαστε στην διαδικασία επέκτασης του δικτύου μας με συνεργασίες σε ξένες χώρες που θα έρθουν να προστεθούν στο ήδη υπάρχον δίκτυο που έχουμε σε χώρες όπως η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Ρουμανία αλλά ακόμα και η Τσεχία.

»Το 2011 δημιουργήσαμε και ένα από τα πρώτα ηλεκτρονικά καταστήματα ρούχων από τον παραγωγό απευθείας στον τελικό πελάτη. Με αυτό τον τρόπο, κάναμε γνωστό το brand μας όχι μόνο στην Ελλάδα -σε περιοχές που δεν υπήρχαν καταστήματα μας- αλλά και σε κάθε γωνία του κόσμου. Με στοχευμένες διαδικτυακές διαφημίσεις, μπορέσαμε να έρθουμε κοντά σε γυναίκες που θα ήταν αδύνατον παλιότερα να μας γνωρίσουν. Φυσικά αυτό δεν μας ανάγει ακόμα σε ένα παγκόσμιο brand, αλλά η προσπάθεια είναι συνεχής και τα αποτελέσματα ιδιαίτερα ενθαρρυντικά».

Οι τάσεις που θα κυριαρχήσουν φέτος στο ρούχο

Το συνθετικό δέρμα είναι η πιο hot τάση του χειμώνα. Θα φορεθεί σε μπλούζες, φούστες, φορέματα μέχρι και σακάκια και παλτό. Θα είναι παντού, έστω και σαν επένδυση ανάδειξης άλλων υφασμάτων και υφών. Τα puffer jackets ή bombers θα είναι και πάλι εδώ σε militaire χρωματισμούς όμως. Φυσικά και οι πλεκτές χνουδωτές ζακέτες σε έντονα χρώματα δεν πρέπει να λείψουν από καμία γυναικεία ντουλάπα φέτος. Ποιος είπε ότι ο χειμώνας δεν μπορεί να έχει χρώμα;

3 κομμάτια που θα πρέπει να έχει οπωσδήποτε μια γυναίκα στη γκαρνταρόμπα της αυτό το χειμώνα:

  • Ένα κουστούμι δεν είναι πλέον το σήμα κατατεθέν μόνο για τους άντρες αλλά και για τις σύγχρονές Ελληνίδες που ξέρουν να διοικούν και να ανέρχονται σε θέσεις που μέχρι σήμερα θεωρούνταν αμιγώς ανδρικές. Φυσικά, πάντα με στυλ, και κομψότητα. Γι αυτές λοιπόν τις γυναίκες οι επιλογές στην Matis είναι πολλές. Από τα κλασικά μονόχρωμα κουστούμια, στα καρό, στα πιε ντε πουλ μέχρι εκείνα με τα πρωτότυπα prints. Ό,τι και να διαλέξει το statement θα είναι σίγουρα ένα. Είμαι εδώ, ξέρω τι θέλω, πως θα το πάρω και θα το κάνω με στυλ.
  • Φορέματα…. Το αγαπημένο φετίχ κάθε γυναίκας. Τα σχέδια άπειρα σε ποικιλία πατρόν και χρωμάτων. Με cut out λεπτομέρειες ή μη, σίγουρα θα αναδείξουν το σωματότυπο κάθε γυναίκας και θα κάνουν τα βλέμματα να γυρίσουν προς το μέρος της.
  • Co-ord sets. Τα ήξερες από παλιά ή τα ανακάλυψες πρόσφατα; Όπως και να έχει είναι απαραίτητα σε κάθε γυναικεία γκαρνταρόμπα. Συνδυάζονται μεταξύ τους με πάρα πολλούς τρόπους και μπορούν να σε βγάλουν πολύ συχνά από μία δύσκολη θέση, κάνοντας ένα ντύσιμο κατάλληλο για διαφορετικές ώρες της ημέρας. Απλά προσθέτεις ή αφαιρείς ένα κομμάτι του σετ αναλόγως με τις διαθέσεις σου ή τις ανάγκες του χώρου. Η ομάδα της Matis έχει αφιερώσει ένα μεγάλο μέρος της συλλογής σε αυτά τα πασπαρτού κομμάτια, ώστε να ικανοποιήσει όλα τα γούστα όσο ιδιαίτερα και αν είναι αυτά.

Το όραμα Matis

Αποχαιρέτησα τον κ. Σταμάτη με μια βασική ερώτηση που σχεδόν πάντα υποδεικνύει το μέλλον ενός brand. «Όραμα μας είναι να βρισκόμαστε συνεχώς στον παλμό της μόδας. Να μπορούμε να βγάζουμε πάντα ποιοτικά προϊόντα που θα κάνουν τη σύγχρονη γυναίκα να αναδεικνύεται μέσα από αυτά. Η Matis θαυμάζει τη γυναίκα και λατρεύεται από αυτήν. Δουλεύουμε και προσπαθούμε συνεχώς, γιατί δεν θέλουμε ποτέ να προδώσουμε αυτή της την αγάπη προς εμάς», μου λέει.

Matis (Γλυφάδα)

Πηγή: politisonline.com