Δίκτυα Διακίνησης Μεταναστών στην Ευρώπη: Η Αλήθεια πίσω από την Πραγματικότητα της Μάγχης

Δίκτυα Διακίνησης Μεταναστών στην Ευρώπη: Η Αλήθεια πίσω από την Πραγματικότητα της Μάγχης

Μια αποκαλυπτική έρευνα του BBC φέρνει στο φως τις αυξανόμενες δραστηριότητες των δικτύων διακίνησης μεταναστών στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τους διακινητές, το κόστος για «ολόκληρο το πακέτο» φτάνει τις 15.000 €, περιλαμβάνοντας μια φουσκωτή λέμβο, εξωλέμβιο κινητήρα και 60 σωσίβια, προκειμένου να περάσει κάποιος τη Μάγχη.

Η Γερμανία έχει γίνει κεντρικό σημείο αποθήκευσης σκαφών και κινητήρων που χρησιμοποιούνται για τις επικίνδυνες διελεύσεις από τη Μάγχη προς το Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό επιβεβαιώνει η Εθνική Υπηρεσία Εγκλήματος της Βρετανίας. Διακινητές, σε κρυφές καταγραφές βίντεο, αποκαλύπτουν ότι φυλάσσουν βάρκες σε πολλαπλές μυστικές τοποθεσίες, επιχειρώντας να αποφύγουν τη γερμανική αστυνομία.

Ο δημοσιογράφος, ο οποίος ποζάρει ως μετανάστης από τη Μέση Ανατολή με το ψευδώνυμο «Hamza», περιγράφει την εμπειρία του έξω από τον κεντρικό σταθμό της πόλης Έσσεν. Σε μια συνάντηση με έναν διακινητή, τον Αμπού Σαχάρ, που γνώρισε μέσω WhatsApp, μαθαίνει πληροφορίες για μια «καινούργια» λέμβο σε αποθήκη στην περιοχή.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο Σαχάρ δηλώνει ότι είναι επικίνδυνο να επισκεφθεί την αποθήκη, παρόλο που βρίσκεται κοντά. Όταν ο Hamza ρωτά σχετικά με την επιλογή της περιοχής του Έσσεν για την αποθήκευση των σκαφών, ο Σαχάρ αναφέρεται σε ζητήματα «ασφάλειας» και «logistics». Το Έσσεν βρίσκεται σε απόσταση 4-5 ωρών οδικώς από την περιοχή του Καλαί, κάτι που διευκολύνει τις γρήγορες μεταφορές.

Οι διακινητές φαίνονται να είναι αρκετά τολμηροί, μιλώντας για την ικανότητά τους να μεταφέρουν εξοπλισμό στο Καλαί σε «τρεις, τέσσερις ώρες». Επίσης, οι περισσότερες από τις βάρκες κατασκευάζονται στην Κίνα και στη συνέχεια μεταφέρονται στην Τουρκία πριν φτάσουν στην Ευρώπη.

Ο δημοσιογράφος λαμβάνει επιπλέον πληροφορίες μέσω WhatsApp, με φωνητικά μηνύματα στα αραβικά, προκειμένου να κρατήσει τη συνομιλία με τους διακινητές ενεργή. Η φετινή χρονιά είναι η πιο θανατηφόρα για τις διελεύσεις από το κανάλι, με περισσότερους από 28.000 ανθρώπους να έχουν επιχειρήσει το ταξίδι με γεμάτες και επικίνδυνες βάρκες, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ.

Πηγή: tanea.gr