Για κάθε επισκέπτη της μαγευτικής Ρώμης, η Καπέλα Σιξτίνα είναι το απόλυτο όνειρο του ταξιδιωτικού του προγράμματος, αλλά πλέον ακόμη και όλοι όσοι είχαν την τύχη να θαυμάσουν το εμβληματικό έργο τέχνης του Μιχαήλ Άγγελου, δεν ξέρουν πότε θα έχουν αυτήν την ευκαιρία ξανά, καθώς το «δεύτερο κύμα» της πανδημίας κλείνει και πάλι τα μουσεία στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων τα γεμάτα αριστουργήματα Μουσεία στο Βατικανό.

Μια… παρηγοριά, αν και πανάκριβη οπότε για λίγους, είναι η έκδοση από τον εκδοτικό οίκο  Callaway Arts & Entertainment, μιας super-deluxe τρίτομης έκδοσης σε 1.999 αριθμημένα αντίτυπα που φέρει τη σφραγίδα αυθεντικότητας των Μουσείων του Βατικανού και διατίθεται για λίγους συλλέκτες στην τιμή των 22.000 δολαρίων.

Στις 822 σελίδες παρουσιάζονται με state-of-the-art ακρίβεια χρωμάτων και εκτυπωτική πιστότητα τα μοναδικά έργα του Μιχαήλ Αγγέλου, του Μποτιτσέλι, του Περουτζίνο και άλλων Δασκάλων της Αναγέννησης, με τρόπο που ο κόσμος δεν έχει ξαναδεί.

Η έκδοση «The Sistine Chapel» των Callaway Arts & Entertainment – σε συνεργασία με τα Μουσεία του Βατικανού και τον ιταλικό οίκο εκδόσεων τέχνης Scripta Maneant – είναι η πρώτη εγκεκριμένη έκδοση αυτού του είδους και δεν πρόκειται να επανεκδοθεί, κάτι το οποίο δικαιολογεί και το κόστος απόκτησής της, που έχει οριστεί στα 22.000 δολάρια.

Πώς η πανδημία ευνόησε τους τυχερούς κορυφαίους φωτογράφους, που πέρασαν 67 νύχτες μόνοι μέσα στο Παρεκκλήσι των απόλυτων Αναγεννησιακών αριστουργημάτων…

Για να δημιουργηθεί το βιβλίο, αξιοποιήθηκε η θλιβερή συγκυρία της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, καθώς επί 67 συνεχόμενες νύχτες ενόσω η Καπέλα Σιξτίνα ήταν κλειστή για το κοινό, μία ομάδα ιδιαίτερα ταλαντούχων, αλλά και πολύ τυχερών φωτογράφων τράβηξε περισσότερες από 270.000 ψηφιακές φωτογραφίες.

Χρησιμοποιώντας σκαλωσιά ύψους 10 μέτρων για να αιχμαλωτίσουν σε gigapixel φωτογραφία κάθε εκατοστό του παρεκκλησίου, η ομάδα χρησιμοποίησε ειδικό λογισμικό εικόνων για να συρράψει «χωρίς ραφές» όλες τις 270.000 λήψεις.

Η εμπειρία κατάδυσης – ή μάλλον, ανάδυσης – του φιλότεχνου στα έργα όπως παρουσιάζονται στην έκδοση προφανώς και έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τη ζωντανή εμπειρία.

Η εγγύτητα του θεατή με τα έργα που προσφέρεται εδώ δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί ακόμη και με τα καλύτερα κιάλια με τα οποία θα είχε φροντίσει να εξοπλιστεί ο επισκέπτης στην Καπέλα Σιξτίνα. Εξαιρετικές λεπτομέρειες των χρωμάτων και της υφής των έργων μαζί και των κινήσεων του πινέλου του καλλιτέχνη επιτρέπουν στον θεατή να βυθιστεί στις νωπογραφίες.

Πηγή: politisonline.com