Από σήμερα, Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2024, είναι διαθέσιμη η νέα ψηφιακή πλατφόρμα id.gov.gr, η οποία επιτρέπει στους πολίτες να προγραμματίζουν ραντεβού για την έκδοση ή την αντικατάσταση της ταυτότητάς τους. Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας προήλθε από τη συνεργασία του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, και του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Η νέα πλατφόρμα στοχεύει στην αύξηση του αριθμού των ραντεβού, με σκοπό τη μείωση του χρόνου αναμονής για τους πολίτες. Η χρήση της πλατφόρμας γίνεται μέσω των κωδικών Taxisnet, και η διαδικασία ξεκινά από την επιλογή της Αρχής Έκδοσης, με βάση τη διεύθυνση διαμονής του ενδιαφερόμενου.
Οι πολίτες μπορούν να επιλέξουν συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη διαθέσιμη λίστα, ενώ τα στοιχεία τους αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που χρειάζεται ενημέρωση αυτών των στοιχείων, ο πολίτης μπορεί να τα επικαιροποιήσει είτε επιτόπου είτε μέσω δήλωσης.
Επιπλέον, οι διαθέσιμες ώρες και ημέρες των ραντεβού ενδέχεται να διαφοροποιούνται ανάλογα με την διαθεσιμότητα και τις ανάγκες της Αρχής Έκδοσης. Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος, οι χρήστες λαμβάνουν email επιβεβαίωσης με τις βασικές πληροφορίες του ραντεβού τους.
Η πλατφόρμα επιτρέπει επίσης την επαναπρογραμματισμένη ή την ακύρωση του ραντεβού, αλλά οι ενέργειες αυτές πρέπει να γίνουν μία ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα. Υπενθυμιστικά μηνύματα θα αποστέλλονται πριν από την ημερομηνία του ραντεβού, για να ενημερώνουν τους πολίτες.
Ειδικά σε περιπτώσεις απώλειας ή κλοπής της ταυτότητας, οι πολίτες καλούνται να επικοινωνήσουν τηλεφωνικά με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης για τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέας ταυτότητας.
Πηγή: tanea.gr