Η Θλίψη του Αιολου Κεντέρη: Ένα Θρυλικό Πλοίο Στη Λήθη και τη Φθορά

Η Θλίψη του Αιολου Κεντέρη: Ένα Θρυλικό Πλοίο Στη Λήθη και τη Φθορά

Αηδιαστικές είναι οι εικόνες του “Αίολος Κεντέρης” (Aeolos Kenteris), που κάποτε θεωρούνταν το ταχύτερο επιβατικό πλοίο του κόσμου, και σήμερα έχουν εγκαταλειφθεί στη φθορά ανοιχτά της Αουγκούστα, ένα λιμάνι στη νοτιοανατολική Σικελία. Οι ερασιτέχνες ερευνητές που μπήκαν στο πλοίο αποκάλυψαν την απογοητευτική του κατάσταση. Το πλοίο, που κάποτε ήταν το καμάρι των ελληνικών θαλασσών, εμφανίζεται τώρα σκουριασμένο, μισοβυθισμένο, με κατεστραμμένα παράθυρα και σαλόνια γεμάτα σκουπίδια. Η νοσταλγία και η θλίψη προκαλούνται εύκολα στους Έλληνες που θυμούνται τα ταξίδια τους μαζί του προς διάφορους προορισμούς του βορειοανατολικού Αιγαίου.

Το Αίολος Κεντέρης ναυπηγήθηκε το 2000 στο Γαλλικό ναυπηγείο Alsthom Leroux Naval S.A. και πήρε το όνομά του από τον Αίολο, τον μυθικό θεό των ανέμων, καθώς και από τον Ολυμπιονίκη στίβου Κώστα Κεντέρη. Αρχικά θεωρήθηκε επιτυχία με χωρητικότητα 1.742 επιβατών και 442 Ι.Χ. οχημάτων, κάνοντας ταχύτητες έως 40 κόμβους. Ωστόσο, σύντομα ενεφανίστηκαν προβλήματα με τα απόνερα και τους κινητήρες. Η κατάσταση επιβαρύνθηκε με τα παράπονα των επιβατών, τα οποία οδήγησαν στην τελική πώληση του πλοίου το 2007 σε άλλη εταιρεία.

Το 2006 έγιναν εργασίες και αντικαταστάθηκαν οι κινητήρες, ενώ το πλοίο μετονομάστηκε σε Red Sea I. Δρομολογήθηκε στη γραμμή Σαφάγκα-Τζέντα και παρέμεινε εκεί μέχρι το 2011, όταν και παροπλίστηκε στην Σαλαμίνα. Τελικά, ναυλώθηκε στην Ιταλία για να κάνει δρομολόγια από την Αουγκούστα προς τη Βαλέττα στη Μάλτα. Οι ανακαινίσεις που ξεκίνησαν καθυστέρησαν και το πλοίο κατασχέθηκε για χρέη 5.000.000 ευρώ.

Σήμερα, το “Αίολος Κεντέρης” παραμένει ημιβυθισμένο στην Αουγκούστα, με τις προσπάθειες απομάκρυνσής του να έχουν αποβεί άκαρπες. Οι εικόνες του προκαλούν πλέον μια θλίψη που αναδεικνύει την εγκατάλειψη ενός μνημείου της ναυτιλίας.

Πηγή: tanea.gr