Το Μέλλον της Αυτοκίνησης: Υδρογόνο και Υβριδική Τεχνολογία σε Εξέλιξη

Το Μέλλον της Αυτοκίνησης: Υδρογόνο και Υβριδική Τεχνολογία σε Εξέλιξη

BMW, Toyota και Renault εργάζονται για την ανάπτυξη νέων προτάσεων που στοχεύουν να καθιερώσουν την υδρογονοκίνηση ως μία ελκυστική λύση για το μέλλον. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το νέο Alpine Alpenglow Hy4, το οποίο προωθεί την ιδέα ότι το υδρογόνο μπορεί να αποτελεί το καύσιμο του μέλλοντος, σε συνδυασμό με υβριδικές τεχνολογίες. Το Alpenglow Hy4 έχει ήδη συμμετάσχει σε αγώνες και οι επιδόσεις του δείχνουν ότι είναι μια σοβαρή υποψηφιότητα στον τομέα των σπορ αυτοκινήτων, καθώς προσφέρει υψηλή αυτονομία, κάτι που είναι σπάνιο για τα υδρογονοκίνητα οχήματα.

Ο σχεδιασμός του Alpine είναι εντυπωσιακός, με καινοτόμους αεροδυναμικούς σχηματισμούς και κατασκευή από ανθρακονήματα. Ο 2.0λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας του αποδίδει 340 ίππους, ενώ το μοντέλο διαθέτει τρεις δεξαμενές 55 λίτρων που αποθηκεύουν 2,1 κιλά υδρογόνου η καθεμία, λειτουργώντας σε πίεση 700 bar. Η μέγιστη ταχύτητα του Alpenglow Hy4 φθάνει τα 270 χλμ./ώρα.

Εντούτοις, η ανάπτυξη υποδομών για τη στήριξη της υδρογονοκίνησης παραμένει ένα κρίσιμο ζητούμενο. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, υπάρχει στόχος να λειτουργούν επαρκή πρατήρια υδρογόνου έως το 2030 για την εφοδιασία των οχημάτων με κυψέλες καυσίμου, οι οποίες μετατρέπουν το υδρογόνο σε ηλεκτρισμό. Στην Ελλάδα, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει τη λειτουργία 26 πρατηρίων υδρογόνου έως το 2030, με το πρώτο να εγκαινιάζεται μέχρι το τέλος του 2024.

Η Toyota, με το Mirai που παρουσίασε σχεδόν πριν από μία δεκαετία, αναγνωρίζει το υδρογόνο σαν στρατηγική επιλογή, ενώ και άλλες εταιρείες όπως η BMW προγραμματίζουν τη δική τους είσοδο στον τομέα. Η Hyundai προσθέτει τη φωνή της με την παρουσίαση της τεχνολογίας «HTWO Grid», η οποία καλύπτει όλα τα στάδια της αξιακής αλυσίδας του υδρογόνου.

Παρά τις προοπτικές αυτές, η υδρογονοκίνηση παραμένει μια ακριβή επιλογή. Συγκεκριμένα, οι αναφορές από το Hydrogen Insight δείχνουν ότι η χρήση ενός μεσαίου αυτοκινήτου υδρογόνου είναι σχεδόν 14 φορές πιο κοστοβόρα σε σύγκριση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, μεγάλες εταιρείες όπως η Bosch προβλέπουν ότι η ανάπτυξη του υδρογόνου θα συμβαδίζει με την ηλεκτροκίνηση έως το 2030, κυρίως στον τομέα των βαρέων οχημάτων και φορτηγών, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Πηγή: tanea.gr